ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Söderlund, Gustav f. 1819 Norrbyås sn (T)  (läst 713 gånger)

2000-10-31, 13:12
läst 713 gånger

Utloggad Anders Söderlund

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 30
  • Senast inloggad: 2013-01-29, 10:06
    • Visa profil
Hej,
Jag söker spår efter Gustav Söderlund f. 1819-04-23 i Sörby, Norrbyås sn (T) gift med Brita Kristina Andersdotter f. född 1805-03-01 (okänt var). 1868 flyttar de tillsammans med sina söner från Asker sn (T) till ”obestämd ort”  
 
Sonen Gustav Roz?n (Söderlund), född 1843-09-03 i Sörby, Sköllersta sn (T). Han är nämnd på Söderskivan. Emigrerar  till USA år 1883-08-02. Han är då gift med Brita Kristina Blyckert f 1834-01-05 i Västra Vingåker.
 
Sonen Alfred Roz?n (Söderlund), född 1848-12-08 i Sörby, Sköllersta sn (T).  
 
Tack på förhand
 
Med vänlig hälsning
 
Anders Söderlund, Gränna

2005-04-25, 14:13
Svar #1

Inger Rozén

hej!
Inger Rozén är det här.Vi har haft kontakt per tel.
Alfred Roz?n är min anfader.Jag har försökt att leta på Gustav Söderlund som emigrerat till U.S.A.Omöjligt verkar det som.Men han måste ha kommit dit eftersom jag har gamla almenackor där någon skriver till Gustav i Amerika,och får svar.Tyvär har dom inte skrivit adressen.Vänligen Inger Rozén

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna