ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Svenske Norman gift m. norske Ragna K Christiansen i Chicago  (läst 868 gånger)

2001-01-18, 23:05
läst 868 gånger

Lars Christiansen

Søker etterkommere etter min fars tante Ragna Karoline Christiansen, født 1861 i Christiania, Norge. Hun emigrerte sammen med to brødre til USA i 1879.
Brødrene fikk arbeid i en kullgruve i Hauto i Carbon County i Pennsylvania, og jeg antar RAgna ble med dit. Ragna giftet seg med en svenske, som også arbeidet i kullgruva, det eneste jeg vet er at han het Norman(n) til etternavn. Det er antagelig rundt 1882.
Senere flyttet familien til Chicago, Illnois, og de fikk 7(?) barn: Arthur, Herbert, Mabel, Elvira(?), Lillian(?), resten ukjente.
I mars bodde familien i 715 Lovedale Avenue, og i 1923 i Dearborn Street.
Er takknemlig for hjelp i å finne efterkommerene.
 
Hilsen
Lars Christiansen

2001-01-19, 00:31
Svar #1

Utloggad Mats Högberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 580
  • Senast inloggad: 2022-12-07, 22:30
    • Visa profil
Hej Lars,
 
Jag hittade en Herbert Norman född 25 september 1893 och död i october 1967 i Quincy, Adams, Illinois. Hans social security number (SSN) var 328-07-0782. Detta kanske kan vara en början.Social Security Death Index
 
Om Du går in i InfoUSA och söker Lastname Norman och State Illinois får Du en lista på 800 namn vilket är lite för många för att man ska kunna skicka förfrågan.
 
Kommer jag på något så hör jag av mig.  
Mvh - Mats Högberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna