ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Starkman, Hugo  (läst 543 gånger)

2004-08-13, 13:57
läst 543 gånger

Jeanette Svensson

Jag undrar om någon känner till Hugo Starkman född 1890-1915, han hade en tvillingsyster och en bror som hette Axel. Han var murare. Han flyttade till Petsamo i Finland och bytte namn till  Vaahto. Vad jag förstår så flyttade Axel till USA. Hur skall jag hitta honom. Han dog i Kemi Finland på 1940-talet tror jag, för att hitta ngt mer i Finland behöver jag veta lite när han är född mm. Han gifte sig med Greta Sofia Andersson/Kipinä från Luleå. De fick 3 barn tillsammans. Han var ute och stred i Tyskland, fick järnkorset. Jag det är så mycket men jag kan ej hitta honom om jag inte hittar honom här i Sverige först alltså födelseår mm. Hoppas någon kan hjälpa mig och tala om hur jag skall göra.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna