ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Smeden vid Norafors Bruk, som försvann !  (läst 741 gånger)

2001-11-07, 19:24
läst 741 gånger

Göran Westerström

Hammarsmeden Anders Westerström f 1817-03-12 i Hedvigsfors i Bjuråker flyttade 1843 tills. med hustrun Christina Catharina Hellberg,f 1815-10-11 i Bjuråker och två barn till Sättna och Norafors i Medelpad. Båda barnen avled i kikhosta jan-44. (dödsboken)Från 1844 finns en utflyttningsattest för båda,till Sundsvall-utan gatuadress. I Sundsvall har ej hans namn kunnat spåras, ej heller i husförhörslängder i Norafors.Eventuellt kan det finnas ett samband(hörsägen)med en Faktor Anders Johan Andersson,som skulle kunna vara en senare son, som i så fall tog sig efternamnet efter faderns förnamn. Någon som kan lösa detta för mig 20-åriga mysterium ?

2001-12-13, 09:13
Svar #1

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Flyttar hit denna fråga från Släkter>Smedsläkter..

2003-10-29, 13:48
Svar #2

Utloggad Lars Anders Nylander

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 547
  • Senast inloggad: 2016-02-23, 18:03
    • Visa profil
Kolla i boken som jag tror heter Min släkt och då delen om Hassela. Där finns det mer uppgifter om familjen. Men du kanske redan hittat svar på dina frågor.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna