ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Per Johan Nilsson, ökand ort, til Nord Dakota  (läst 383 gånger)

2001-04-15, 21:50
läst 383 gånger

Nina M.Nordby

Emigrerte over Kristiania den 11.mars 1904, med SS Montebello til Hull, bestemmelsessted Nord Dakota. Står oppført at han kommer fra Sverige men ikke noe mer,Gift. Kjenner noen til hans videre sjebne? 
 
Per Johan var min farmors far, og født i Malung, Dalarna. Som 15 åring flyttet de til Elgå i Värmland. Hvor familien hans etterhvert ble av vet jeg ikke...??? Per Johan var soldat i Värmland, et bilde av ham finnes på min hjemmeside. Etter denne tiden brukte han også navnet Per Johan Dalkvist (Dahlquist): http://www.geocities.com/coastwater/nina_moller_nordby.html. Noen år senere dro han til Kristiania og giftet seg der, og som sagt dro han til USA i 1904(hans kone døde i barselseng i 1904/5)og forsvant der etter 1909.Vet noen mer om ham, kan han ha dradt tilbake til sin familie som forsvant fra Elgå? Hans far  het Gucku Nils Persson og var også født i Malung.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna