ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Olsdotter, Ingrid Gertrud  (läst 631 gånger)

2003-05-10, 22:38
läst 631 gånger

Pia Iversen

Hej.. 
 
Jeg leder efter oplysninger på min oldemor som hed: Ingrid Gertrud Olsdotter, jeg ved at hun kom fra Sverige og hun var gift med Jøns Persson og de fik en datter med navn Rosa Elisabeth Persson gift Krogh, hvis der er nogle som ved hvor i Sverige hun blev født og deres vielse dato, vil jeg blive glad for disse oplysninger 
 
Med Venlig Hilsen Pia Iversen

2003-05-11, 09:59
Svar #1

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11058
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 11:36
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Hej Pia Iversen,
Om Du kan presentera några datum, i vilket land Ingrid Gertrud Olsdotter bosatte sig, tror jag det finns större chans att Du får ett svar.
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

2003-05-11, 10:22
Svar #2

Anders Ek

Hej, Pia!
 
Har Du något ungefärligt årtal på dem Du söker?
 
Jag har i folkräkning 1890 funnit en arrendator Jöns Persson, f 1831 i Lysvik, Värmlands län, gift med Gertrud Olsdotter, f 1839 i samma församling, bägge boende i Ingebyfjorden 79, Sunne församling, Fryksdals kontrakt i Värmland.
 
Jag har ingen aning om detta är rätta personerna, då jag inte har mer än namnen att söka på, men kanske.....!
 
Uppgifterna finns på www.foark.umu.se/folk/s.
 
Med venlig hilsen
 
Anders Ek

2003-05-15, 19:20
Svar #3

Pia Iversen

Hej Anders Ek
 
Jeg vil tro at hun er født omkring 1875/80, da min farmor er født i 1904. Og jeg ved at de flyttede til Danmark før min farmor blev født, så jeg vil tro at de flyttede her til omkring 1900 tallet. 
 
Med venlig hilsen
Pia Iversen

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna