ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kirstine el. Kirsten Jensen f. 19-7-1859. Karlslunde?  (läst 427 gånger)

2007-01-17, 14:13
läst 427 gånger

Inger Jespersen

Jeg søger lidt hjælp til at finde mine svenske rødder. Min oldemor Kirsten Jensen,er født d. 19-7-1859. (hendes fornavn har jeg set beskrevet som både Kirstine, Christine og Kirsten, men på gravstenen står der Kirsten)I Dansk FT, 1901 står der, at hun kommer fra Sverige, Karlslunde i 1888. Det er ikke meget at gå efter, men alt hvad jeg har. Hvis der er nogen der tror de kan hjælpe mig, ville det være dejligt. Hilsen Inger Jespersen. 4040 Jyllinge
           Roskilde

2007-01-17, 22:43
Svar #1

Anna-Carin Betzén

Är det ett sammanträffande att både du och Grethe Aastradsen söker efter samma person samma dag?  Prova att fråga efter henne i diskussionen om socknen Karlslunda, har du/ni tur så är det därifrån hon kommer. Det är den enda namnet på en socken eller stad i Sverige som liknar Karlslunde.  
 
Som jag skrev till Grethe så finns det massor av gårdar som heter Karlslund, men det är nog mer troligt att hon har uppgett ett sockennamn än bara ett gårdsnamn, så jag tycker du/ni ska kolla upp Karlslunda socken först av allt.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna