ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jon Jonsson i Söre, Lit socken, Jämtland, Döddatum??  (läst 431 gånger)

2006-03-12, 18:56
läst 431 gånger

Sofia Ingmarsson

Hej!
Jag har försökt att hitta döddatum på bonden Jon Jonsson i Lit socken i Jämtland utan att lyckats.
Han bodde med hustru och fem barn på gården Söre dit han flyttade 1818 från Bollnäs i Gävleborgs län.  
Deras barn:
Anna (1807-1809) Bollnäs
Jonas (1810) Bollnäs, bodde i Lit socken
Olof (1812) Bollnäs, bodde i Lit socken
Lars (1815-1870) Bollnäs, bodde i Ådals-Lidens socken
Anders (1818) Lit, bodde i Ådals-Lidens socken
Brita (1821-1885) Lit, bodde i Ådals-Lidens socken
 
Jon Jonsson var född 1778-03-05 i Sörbor i Bollnäs. Hustrun var Brita Olsdotter, född 1784-01-01 i Hertsjö, Bollnäs. Henne har jag lyckats hitta och hon dör 1858-11-28 i Lidgatu, Ådals-Liden (Ångermanland) hos sin dotter Brita.  
Troligtvis flyttade familjen vidare till Ådals-Liden med de tre yngsta barnen och de två äldsta blev kvar i Lit i Jämtland. Men jag vet inte när. Inte heller om Brita Olsdotter flyttade till Ådals-Liden som änka eller om hon fortfarande var gift då.
 
Familjen finns i Söre i Lit fram till 1825 men sedan kan jag inte hitta dem längre.
 
Tacksam för hjälp!
Sofia

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna