ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sundström, Erik Paul - försvunnen  (läst 726 gånger)

2001-06-09, 07:57
läst 726 gånger

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21993
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 14:08
    • Visa profil
Har i snart 20 år försökt spåra min mors halvbror Erik Paul Sundström, född 1906-03-07 i Norra förs, Norrköping. Moder Emma Cecilia Sundström, född 1880-02-14 i Nicolai förs, Oxelösund. Fader okänd.
Enligt Norrköpings kyrkobokföring utflyttade Erik Paul till Västervik 1918-03-08, men han finns inte noterad i någon inflyttningslängd där, varken 1918 eller åren närmast omkring. Sökning i militära inskrivningslängder har gett noll resultat. Likaså annonsering i tidningar i Norrköping, Västervik och Oxelösund samt en längre artikel i tidningen Vi.
Det troliga är att Erik Paul kom i fosterhem liksom flera av sina syskon, i Norrköping eller Västervik. Möjligen adopterades han och bytte efternamn. Kanske dog han tidigt, före militärtjänstgöringen. Eller så gick han till sjöss i unga år och mönstrade av okänd hamn.
Oerhört tacksam för alla uppgifter/tips/vilda gissningar som skulle kunna sätta mig på rätt spår!
Mvh
Maud
Hälsar vänligen
Maud

2014-10-27, 17:26
Svar #1

Utloggad Ing-Marie Åkerö

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 86
  • Senast inloggad: 2018-10-07, 21:05
    • Visa profil
Hej
 
Det här är ju länge sedan men jag har nog lite uppgifter. Jag forskar på ett annat halvsyskon Alice född 19070828
 
Hälsningar
Ing-Marie Åkerö

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna