ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Stark i Motala  (läst 618 gånger)

2005-02-05, 13:43
läst 618 gånger

Ulf Nevell

Jag söker föräldrar och syskon till Ellen Linnea Stark f 1901-06-22 i Motala. Hon flyttade så småningom till Norrbotten och gifte sig där. Rötterna i Motala är dock okända för den vän (barnbarn till Ellen Linnea), som jag hjälper med släktforskning.
 
Ulf Nevell i Boden

2005-02-15, 19:16
Svar #1

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4945
  • Senast inloggad: 2024-02-07, 13:06
    • Visa profil
Svar till Ulf Nevell:  
 
Jag har sökt efter Ellen Linnea Stark f 1901 i Motala idag på landsarkivet i Vadstena. Hittade henne inte i följande socknar: Motala stad, Motala landsbygd, Vinnerstad och Västra Stenby....som är närliggande socknar. Det måste vara något fel på hennes födelseuppgift? Vet du när hon lämnade Motala på ett ungefär, så kanske jag kan hitta henne i en flyttningslängd.
 
Mvh
 
Britt-Marie Waller
Motala

2005-02-22, 23:33
Svar #2

Ulf Nevell

Hej, Britt-Marie,
Tack för dina ansträngningar. Ellen Linnea var född 1901-06-22 i Motala enligt Sveriges Dödbok 1950-1999. Hon dog 1972-02-19 i Brännkyrka (AB). Jag har misstänkt att födelseförsamlingen är lite svävande angiven varför det blev en efterlysning i stället för ett inlägg under Motala. Hon gifte sig 1921-11-02 och dottern Elsa Linnea Viktoria föddes 1921-09-13 i Malmberget/Gällivare. Maken hette Karl Oskar Viktor Karlsson och var från Malmberget/Gällivare. Senast i anslutning till dotterns födelse torde hon ha lämnat hemorten.
 
MVH
 
Ulf Nevell

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna