ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skraddaren Jacob Persson i Ostergotland  (läst 582 gånger)

2002-10-09, 23:21
läst 582 gånger

Utloggad Ann Little

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1252
  • Senast inloggad: 2024-02-23, 20:10
    • Visa profil
Jag soker efter Jacob Persson som var skraddare och gift med Anna Bengtsdotter.Tyvarr sa har jag inte nagra fodelsedatum, men det ar troligt att Anna foddes 1754. Det ar ocksa mojligt att dom foddes i Nykil eller inarheten.
Deras barn hette;
Bengt 6/10 1793 i Nykil
August 12/5? 1826 i Nykil
Lars Wilhelm 21/11 i Nykil
Gustaf 1/12 1830  ?
 
Jag hoppas att det finns nagon som har upplysningar betraffande Jacob och Anna sa att jag kan fortsatta med min slaktforskning.
 
Mvh
Ann Little

2002-10-10, 00:04
Svar #1

Lotta Nordin (Lotta)

Hej Ann!
 
Det var bara Bengt som var deras barn. :-) Och om du ställer frågan under Nykil så är nog chansen större att du får svar.  
 
Mvh//
Lotta

2002-10-10, 10:53
Svar #2

Utloggad Ann Little

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1252
  • Senast inloggad: 2024-02-23, 20:10
    • Visa profil
Hej Lotta,
Jag markte sjalv da det var for sent att jag gett dom barn som tillhorde Bengt.  
Jag har forsokt att andra pa texten men mitt losenord blir inte accepterat.Nar du sager att jag borde stalla fragan under Nykil, menar du da har pa denna sajt? I sa fall blir det en dubblering vilket inte ar tillatet.
Hjalp!
 
Halsningar
Ann

2002-10-10, 12:37
Svar #3

Lotta Nordin (Lotta)

Hej Ann!
 
Anbytarvärden Peter kan säkert ta bort den här frågan  om du skriver en ny här i Anbytarforum under Östergötland/Socknar/Nykil. Han brukar vara snäll och hjälpsam med sånt. :-)
 
Mvh//
Lotta

2002-10-10, 19:17
Svar #4

Utloggad Ann Little

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1252
  • Senast inloggad: 2024-02-23, 20:10
    • Visa profil
Hej Lotta!
Tack for hjalpen. Jag har gjort som du foreslar.
 
Mvh
Ann
 
P.S Jag har en kansla av att jag kommer att fa vanta en lang tid pa svar.

2002-10-10, 22:30
Svar #5

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Hej Ann! Ditt lösenord måste du få som medlem i Rötters Vänner, med ett användarkonto, se informationen, men ändringsmöjligheterna gäller väl ändå bara en stund (inte i dagar alltså, jag minns inte riktigt hur länge bara).
 
Med vänliga hälsningar,
Eva Dahlberg
 
PS. Du behövde inte vänta så länge, se Nykil ...

2002-10-10, 23:53
Svar #6

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Diskussionen fortsätter sålunda under Socknar: Nykil
 
Den stund som man har på sig att ändra i ett inlägg när man har användarkonto tror jag är upp till en halvtimme max.. (Jag har nästan glömt bort detta, då jag numera kan ändra allas inlägg dygnet runt.. ;-)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna