ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Saltpetersjud Fredric Andersson H Lena Svensdotter  (läst 366 gånger)

2004-11-24, 13:07
läst 366 gånger

Utloggad Britt Flodetorp

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 285
  • Senast inloggad: 2023-02-16, 15:21
    • Visa profil
    • www.flodetorp.se
är förädrar till min ana Maja Fredricsdotter f 1788 i Herrberga.
Jag har hittat deras vigsel i Herrberga 1784 samt att Lena är född 1760 och föräldrarna är Soldaten Örnqvist och Lena Johansdotter.
I första husfl 1790-99 i Herrberga hittar jag dem boendes hos hennes föräldrar. Sidan är väldigt svårläst men Fredric kan vara född 1763 men någon födelseort finns inte. Detta är den sista uppgiften jag hittar på dem.
Dottern Maja har jag lyckats spåra tillbaka till 1811 i Appuna men inga tidigare uppgifter förutom födseln.
En bror till Lena, Jöran, har jag hittat i Allhelgona mellan 1792-90 men inte Lena och Fredric. Inte heller Lenas mor hittar jag efter 1803 då hennes man avlider i Herrberga.  
 
Är det någon som har några mer uppgifet om vart dessa tre personer tagit vägen?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna