ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Peter Petersson Lindholm, f 5 aug 1812, Sörhult, Sönnebo, Vårdnäs  (läst 406 gånger)

1999-04-17, 19:59
läst 406 gånger

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
Hej,
 
är det någon av er som har någon ättling till Peter Petersson Lindholm, f 5 aug 1812, Sörhult, Sönnebo, Vårdnäs och Maria Anderson. De gifte sig den 27 oktober 1839 i Åtvid. Peter dog på julafton 1872 och Maria i januari 1893. Båda uppges ha avlidit i Kalmar. Om det är län eller stad framgår inte. Det finns heller inga uppgifter om att de skulle ha haft barn jag är därför intresserad om ni har ättlingar till dem.
 
Jag har själv en lös Lindholm, Peter Lars född 17 maj 1843 (var han föddes och vilka hans föräldrar var vet jag inte utan försöker hitta ett eventuellt samband mellan honom och de ovan nämnda). All hjälp emottages tacksamt!
 
Hälsn Lena A L

1999-04-18, 14:13
Svar #1

Bo Persson

Torpet Sörhult ligger på Sandebo ägor. - Det finns en Peter Lindholm som är hemmansägare i Opphem i Tjärstad, som möjligen din Peter Lars L. skulle kunna ha något att skaffa med.

1999-04-18, 14:23
Svar #2

Utloggad Lena A Löfström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 964
  • Senast inloggad: 2022-11-01, 10:39
    • Visa profil
Tackar för detta. Och tack för rättelsen av Sönnebo till Sandebo. Eftersom jag fått infon av en vän i USA så hade nog namnet förvanskats på vägen.
 
Nu vet jag i alla fall var jag skall leta.
 
Hälsningar Lena A L

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna