ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Per Johan Björling  (läst 320 gånger)

2000-05-31, 23:47
läst 320 gånger

Utloggad Ann Björling

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 113
  • Senast inloggad: 2019-01-19, 11:41
    • Visa profil
Hej
Jag söker efter min f.f.f.m.f Per Johan Björling född 15/3 1826, födelseort okänd. I de tidigaste böckerna jag hittat honom i, Hedvigs församling i Norrköping 1844, står han som både född och inflyttad från Strå. Har dock letat efter honom både i utflyttn.längder och födelseböcker i Strå socken. Han finns inte där! Han bodde sedan både i Hedvigs och St:Olai församlingar. Gifte sig 23/2 1853 i St:Olai med Maria Catharina Ring, fick dottern Amalia Adolfina f.23/6 1853 i Hedvig. Han blev änkling 26/1 1855. Omgift med Maja Stina Eriksdotter 25/11 1859. Efter första hustruns död flyttade han till Tryserum och efter det Löth i Borg. Efter giftermålet med Maja Stina flyttade de till Vikbolandet, där de sedan bodde i olika socknar fram till Per Johans död. Snälla, är det någon som vet någonting om hans liv före flytten till Hedvigs församling!
MVH Ann Björling

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna