ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lisa Söderberg född 1694  (läst 545 gånger)

2000-09-08, 19:32
läst 545 gånger

Utloggad Susanne Åkerfeldt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 292
  • Senast inloggad: 2023-04-16, 19:08
    • Visa profil
En av mina anmödrar var Elisabet (Lisa) Söderberg, enligt uppgifter från Tolfta sn, Uppland född i Östergötland 1694. Hon dog 1781-02-xx i Tolfta sn. Hon hade 1720 gift sig med räckarmästaren Johan Henning vid Strömsbergs bruk, Tolfta. Johan Henning dog ca 1726 i Tolfta. Paret fick bl.a. en son, Peter Henning, född 1726 i Strömsbergs bruk, Tolfta. Denne Peter Henning var min mffmfmf. Jag vet att detta inte är mycket information att gå på, men har någon möjligen en ledtråd bakåt i tiden avseende Lisa Söderbergs anfäder? Hälsningar, Susanne Åkerfeldt

2011-02-03, 03:41
Svar #1

Utloggad Göran Ahl

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 17
  • Senast inloggad: 2013-10-24, 09:41
    • Visa profil
Hej Susanne!
 
Ser att din fråga kommer från år 2000, men jag ser den först nu. Vi har samma anfäder du och jag, men jag har inte så mycket mer information. Lisa Söderberg dog 7 februari och dom gifte sig 1719.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna