ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Liljesson - släkten  (läst 1342 gånger)

2001-12-26, 11:43
läst 1342 gånger

Gerd Pettersson

Jag söker alla liljesson-ättlingar i länet och i hela landet.
MVH Gerd Pettersson

2005-11-16, 10:42
Svar #1

Utloggad birgitta mossberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2023-03-27, 14:25
    • Visa profil
Hej Gerd! Jag har precis börjat släktforska så har först nu sett Ditt inlägg. Jag heter Birgitta Mossberg, f. Liljesson och kan spåra släkten bakåt via Närke (farfar) Småland (några generationer runt Växjö) vidare till Karskrona, där jag för tillfället har tappat spåret. Jag delar gärna med mig av det jag har funnit om det kan vara av intresse för Dig!
MVH Birgitta M

2006-07-16, 19:19
Svar #2

Ulla Bossik

Inlägg från december 2001 får svar november 2005 - det verkar inte vara någon id? att komma dragande med uppgifter om min släkt 2006...

2007-09-17, 04:01
Svar #3

Gerd Pettersson

Hej!
Jag är fortfarande mycket intresserad av att få komma i kontakt med Liljesöner.
Är intresserad av hur de hamnade i Småland.
MVH

2008-01-21, 09:20
Svar #4

Utloggad birgitta mossberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2023-03-27, 14:25
    • Visa profil
Hej Gerd!
Jag är född Liljesson och kan spåra släkten bakåt till Karlskrona (första halvan av 1700-talet) vidare till Småland. Hör gärna av Dig till mig så får vi se om vi tillhör samma Liljesöner.
Mvh

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna