ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Inge Månsson f 1735 Säby, H Catharina f 1743 Fivelstad  (läst 450 gånger)

2004-11-24, 13:45
läst 450 gånger

Utloggad Britt Flodetorp

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 285
  • Senast inloggad: 2023-02-16, 15:21
    • Visa profil
    • www.flodetorp.se
Den sista uppgiften jag har på detta par är husfl i Rök 1781 och födelsenot på sonen Johannes 1783.
I husfl finns också döttrarna  
Maja Stina f 1776
Anna f 1778
Ingeborg 1780 alla i Rök.
 
Jag har också hittat en vigselnot i Rök 1774-05-12 där vigdes Enkemannen och Torparen på Stengårds ägor Inge Månsson och Pigan Catharina Jönsdr efter föruttadd laga afvittning.
 
Är det någon vet vart Inge och Catharina försvann efter 1783? Jag hittar dem inte i Säby eller Rök och inte heller i Hagebyhöga eller Allhellgona där jag hittat barnen.
 
Mvh Britt
 
P.s. Är det någon som har uppgifter om Catharinas förädrar så tar jag gärna emot dem också. Jag hittar ingen passande Catharina i fb i Fivelstad.
D.s.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna