ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Envall-Sjöberg  (läst 373 gånger)

1999-02-09, 06:56
läst 373 gånger

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
Trädgårdsmästaren Carl Envall *1769 i Västra Eneby +1804 i Norrköping/Olai och pigan Lena Cajsa Sjöberg *1769 i Vreta Kloster +1808 i Dagsberg, träffas i Linköping där de har tjänst på samma ställe. Lena Cajsa utflyttar som ogift ifrån Linköping 1797 och inflyttar som gift samma år i Norrköping. Men var finns VIGSELN???
Jag har gått igenom femtielva socknar utan framgång.  
TED ROSVALL

1999-02-09, 22:15
Svar #1

Maria Ledin

Hej,
 
Har du letat i Åtvid eller socknarna däromkring? Jag har hittat en trädgårdsmästare Carl Envall som var gift med Maja Greta Bröttling (f. 10/2 1795 i Åtvid). I Maja Gretas fars bouppteckning 1824 nämns att hon gift med trädgårdsmästaren Carl Envall på Ekholmen (vet inte om denna plats finns i Åtvid). Det kan ju inte röra sig om samma person, men namnet och yrket är ju likadant så det kanske finns någon beröringspunkt?

1999-02-09, 22:30
Svar #2

Utloggad Ted Rosvall

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1256
  • Senast inloggad: 2024-03-09, 07:49
    • Visa profil
Hej Maria,
och tack för svaret. Jag tror inte att det är samma släkt som min, men ska naturligtvis kolla det hela. Carl Envall hade en son vid namn CARL ERIC ENVALL (1801-1889) - men dennes båda giften har jag kläm på.
Många hälsningar
TED

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna