ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Cron, Jonas, född i Godegård 1731  (läst 634 gånger)

2006-12-16, 20:07
läst 634 gånger

Kjell C.

hej!
 
Jag undrar ifall någon stött på Jonas (Johansson) Cron i någon socken?
 
Han var född i Godegård 1731 och förekom ofta som dopvittne fram till 1759, då han gifte sig med en Maria Persdotter.
 
Därefter tycks han vara försvunnen, han förekommer inte längre som dopvittne, i föd.boken för Godegård finns inga barn till paret noterade och de går heller inte att hitta i hfl, när dessa återupptas 1778.
Inte heller har jag hittat någon dödsnotis avseende honom i Godegård, så det troliga är att paret flyttat till någon annan socken, men VILKEN, i så fall?
 
Tacksam för all info/tips !
 
Mvh
Kjell C.

2014-10-03, 05:45
Svar #1

Utloggad Johan Lundgren

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 24
  • Senast inloggad: 2015-07-11, 19:32
    • Visa profil
Hejsan Kjell!
Har ju snart gått 8 år så du kanske redan hittat din Jonas Cron.
Men har i alla fall stött på en Jonas Cron som dopvittne till min ana Peter (Svensson) Drotsman f.1765-09-17 i Appuna (E).
Kanske är det samme man? Du hittar honom i Östergötlands län, Östergötland, Appuna C1 (1744-1803) S.54.
Letar du i församlingen kanske du hittar honom bland dödsnotiserna där.
 
Vänligen,
 
Johan Lundgren

2014-10-05, 02:42
Svar #2

Utloggad Ulf Berggren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3750
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 00:47
    • Visa profil
    • www.stacken.kth.se/~ulfb/genealogi.html
Som Kjell förmodligen redan känner till finns Jonas med på Smedskivan 8, där det framgår att han
senast 1777 var tillbaka i Godegård, där han sedan finns i dödboken 1809 23/9.
Då har han en annan hustru, så kanske bodde han i Appuna med den första, och återvände till
Godegård efter att ha gift om sig.
Ulf Berggren

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna