ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Julia och Karl Wester.  (läst 931 gånger)

2000-05-11, 15:15
läst 931 gånger

Josefina Wahlund

Jag söker information om min farmorsmor Julia gm Karl Wester (brevbärare). Karl hade en bror Uno som flyttade till USA. Karl och Julia fick följande barn: Eva (min farmor född ca 1911, Karin, Märta, Karl, Erik och ännu en bror till boende idag i Borgholm?. De bodde i Borgholm och ägde en period en glasskiosk. Julia arbetade som baderska en tid.
 
När och var gifte de sig, vad hette Julia i efternamn innan giftemålet? Var finns de fem barnen?
Tacksam för svar!
Josefina

2000-05-19, 19:06
Svar #1

Utloggad Christina Backman

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 833
  • Senast inloggad: 2017-04-22, 18:01
    • Visa profil
Josefina! Karl Wester var välkänd Borgholmsbo men  
enligt min källa finns Westers i dag i Mörbylånga  
och Färjestadstrakten. Du kanske kan maila en  
fråga till Barometern och Ölandsbladet och  
efterlysa dem?
Mvh Christina.

2006-08-12, 01:50
Svar #2

Mark Holmberg

Hej Josefina,
 
Det är visserligen ganska länge sedan du skrev ditt inlägg och jag hoppas du redan fått dina svar, om inte så har jag lite info till dig.
Julias flicknamn var Stålgren, (hon var min mormors mor). Jag vet inte datum för deras bröllop.
Karl Wester hade nio syskon, varav en bror som hette Gustav Uno Teodor Wester.
Julia och Karl fick åtta barn:
Erik 1899, Karin 1901, Ingrid 1903 (min mormor), Märta 1904, Lisa 1906, Eva 1908, Karl 1910, Hans 1914.
 
Mvh
Mark

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna