ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sundqvist, Hilda Kornelia 1906-1934?  (läst 450 gånger)

2005-03-07, 19:13
läst 450 gånger

Beatrice Lundgren

Hilda Kornelia - ett minne blott?
Jag söker upplysningar om min morfars mamma Hilda Kornelia Sundqvist. Min morfar, Sven-Olof Sundqvist, har berättat att hon föddes i Trehörningsjö 1906, flicknamn Gidlund, och att hon dog på sjukhuset i Ö-vik i mitten av 1930-talet. Han tror att hon dog av blodförgiftning i samband med en graviditet. Min morfar minns att Hilda begravdes i Ö-vik där familjen bodde vid tiden för hennes död.
 
Det underliga är att jag inte kan hitta några uppgifter om henne i arkiven. Även om min morfar glömt vissa detaljer eller till och med minns fel tycker jag att det är konstigt att hon är försvunnen. Jag har kontaktat Landsarkivet i Härnösand, Landstingsarkivet, Pastorsexpeditionen och Kyrkogårdsförvaltningen i Ö-vik samt Ö-viks lasarett utan resultat.
 
Finns det någon som känner till Hilda eller som har några tips på hur jag kan gå vidare för att få säkra uppgifter om henne? Alla upplysningar är värdefulla!
Mvh / Beatrice Lundgren

2005-03-07, 20:47
Svar #1

Utloggad Stefan Söderlund

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 594
  • Senast inloggad: 2014-11-28, 19:49
    • Visa profil
Beatrice,
I databas Kråken finns en Olof Petter Gidlund (f.10/3 1859 i Västergidsjö, Gideå) ohh Matilda Berggren (f.29/1 1863 i Byviken, Gideå)
Är bosatt fram till 1900 i Karlsviken, Trehörningsjö
En dotter Hilda Kornelia f.16/1 1906 i Björna fs finns med
mvh
Stefan

2005-03-08, 09:49
Svar #2

Beatrice Lundgren

Tack för hjälpen Stefan! Det är rätt Hilda, och det är verkligen bra att få hennes födelsedatum bekräftat.
Mvh / Beatrice

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna