ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Någon familj Skog i Skorped socken som hade fosterbarn mellan 1863-1879?  (läst 481 gånger)

2000-11-17, 01:24
läst 481 gånger

Utloggad Ann Bitterlin

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2012-07-08, 16:57
    • Visa profil
Söker min mormors fars fosterföräldrar, enligt historien togs han om hand av Familjen Skog, som skulle ha varit ett prästpar. Är det någon som känner till detta?

2000-12-10, 01:07
Svar #1

Maj-Britt Forsen

Hej Ann!
Jag har sökt igenom Sidensjö/Skorped Cd:n (Y) och kan inte hitta någon familj med namnet Skog. Har du mer uppgifter att söka på?
 
Mvh/Maj-Britt

2000-12-10, 19:09
Svar #2

Utloggad Ann Bitterlin

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2012-07-08, 16:57
    • Visa profil
Hej Maj-Britt!
Det enda jag vet var att min mormors far skulle enligt min mors berättelse tagits hand av ett prästpar Skog. Hans namn som båtsman Nils-Erik Skog Lind tyder också på detta. I mina eftersökningar som är bristfälliga i denna fråga har jag hittat en komminister Skog i Herdeminnen samt i Folkbokföringen för 1890. Ångermanland.
Tack för att du engagerar dig.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna