ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hilma Euprosyne i Ramsele(?)  (läst 253 gånger)

2001-07-07, 14:45
läst 253 gånger

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 22012
  • Senast inloggad: 2024-04-30, 18:40
    • Visa profil
Söker för emigrerad väninnas räkning hjälp med följande.
På försättsbladet i en gammal bibel som gått i arv i släkten finns noterat:
Hilma Euphrosyne (efternamn svårtytt, enligt väninnan kan det vara Baslz eller Basle, jag som inte sett noteringen funderar på Bosdr, alltså dotter till Bo)
23/6 1867 (troligt födelsedatum)
vid hennes 1sta nattvardsgång 6/6 1881
Ramela församling (enligt väninnan, men jag gissar alltså på Ramsele)
 
Mycket tacksam om någon med tillgång till Ramsele kyrkoböcker vill göra sig besvär med att söka denna Hilma Euphrosyne och ge eventuella besked om hennes föräldrar, syskon etc.  
Mvh
Maud
Hälsar vänligen
Maud

2001-07-10, 19:35
Svar #1

Mats Johansson

Hej Maud!
 
Har tittat i födelseboken för Ramsele 1867 utan att finna något barn med namn Hilma Euphrosyne. Det behövs nog mera uppgifter för att komma vidare! När hon utvandrade etc. Inget av namnen Baslz eller Basle har jag sett i Ramsele sn, inte heller någon som heter Bosson under 1800-talet!
Det troliga är nog att det är någon annan socken men får du tag i mera upplysningar är du välkommen att höra av dig igen!
 
mvh Mats

2001-07-10, 20:07
Svar #2

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 22012
  • Senast inloggad: 2024-04-30, 18:40
    • Visa profil
Hej Mats, förmodligen inte Ramsele alltså. Ska nu se om jag får napp i Ramsta på LA i Uppsala. Varmt tack för att du tog dig tid med att försöka hjälpa mig!
Mvh/Maud
Hälsar vänligen
Maud

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna