ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Berggren  (läst 501 gånger)

1999-06-05, 15:28
läst 501 gånger

Utloggad Jenny Forsman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 29
  • Senast inloggad: 2011-02-21, 22:18
    • Visa profil
Jon Berggren f. 1789 04 04 o h h Katarina Jonsdotter f. 1788.
Enligt husförhörslängd GIDEÅ A1:2 och A1:3 var famligen bosatt i byn Byviken under tiden 1824 - ca 1840.
Sannorlikt inflyttade från Nordmaling.
Betr. Katarina sägs i husförhörslängd GIDEÅ A1:2 att hon är inflyttad från Nordmaling. Om Jon nämns inget men man kan dock anta att familjen flyttade tillsammans.
Enligt bok om släktnamn i Nordmaling uppges att JON BERGGREN var sågkarl i Nordmaling.
Vet någon något om dem?

1999-10-21, 20:45
Svar #1

Ann-Mari Hultgren

Hej Jenny!
Om du inte redan fått svar så kan jag berätta att Jon eller Jonas som han är döpt till Var bosatt i Byviken på nuvarande 1:2 ägare syskonen Berggren.Sven Svensson var den förste nybyggaren i Byviken, och Farfar till Jon Berggren Jonas ock Kattarina hade 8 barn varav 2 dog vid unga år.Av dessa barn bosatte sig 4 runt Byviksjön.
Hälsningar Ann-Mari, min mor var en Berggren.

1999-11-07, 13:23
Svar #2

Utloggad Jenny Forsman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 29
  • Senast inloggad: 2011-02-21, 22:18
    • Visa profil
Hej Ann-Mari
Tack för uppgifterna om Jon. Själv har jag inte kommit någon vart med släkten Berggren.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna