ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Axel Robert född 16 juli 1880.  (läst 312 gånger)

1999-12-06, 16:39
läst 312 gånger

Barbro Cavalieratou

Jag efterlyser min Farfars Far.
 
Min Farfar Axel Robert föddes i Multrå den 16 juli 1880 som oäkta barn.
Hans mor var Anna Carolina Alexandra Forsberg född den 9 april 1860 i Multrå.Hon tjänstgjorde som piga i trakterna kring Multrå.Min far påstod att min Farfars Far hette Karl August Johannesson-Ahlstrand och var född den 14 december 1853 i By i Värmland, han skulle ha bott i Multrå vid tiden för min Farfars födelse 1880.
Dessvärre har jag ej lyckats få fram några sådana uppgifter.Min Farfars mor gifte sig några år senare med en man som hette Linder,som kom ifrån Göteborgs trakten,min Farfar fick då efternamnet Linder.Antagligen hette han Forsberg fram till dess.
Vore tacksam för alla upplysningar jag kan få i detta ärende.
 
Mvh
Barbro Cavalieratou

1999-12-06, 22:55
Svar #1

Carina Sunesson

Hej Barbro!
I ANNO 1890 bor familjen i Multrå.
Du kan se dem på följande länk:
http://www.foark.umu.se/folk/y/person.asp?lannr=22&forsnr=43&pnr=114
 
Här bor de med August Linder, född i Varnhem,
Skaraborg.
Annat måste du nog gå till kyrkoböckerna för att finna.

1999-12-07, 16:30
Svar #2

Barbro Cavalieratou

Tack Carina,
 
Jag kände till denne August Linder, och min Farfars halvsyskon,men frågan kvarstår att finna min riktige Farfars Far.
 
Mvh
Barbro Cavalieratou

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna