ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kristina Katarina Andersdotter  (läst 425 gånger)

2008-03-11, 07:40
läst 425 gånger

Utloggad Kajsa Karlsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2008-03-11, 07:40
    • Visa profil
Är det någon som kan hjälpa mig med information om min mormorsmor Kristina Katarina Andersdotter född 1860-05-20 i Wiksjö, Härnösand. Jag har hittat att hon var piga i Byåker 1888 då hon fick en oäkta son Petrus född 1888-03-07. Hon gifte sig med August Lindström som var sjöman 1890-12-21 (1889?) han var född i Rådmansö Stockholm. Hon har ytterliggare 3 barn varav 2 är noterade som oäkta (dock med efternamnet Lindström)i Sveriges Befolkning 1900, min mormor är född 1906 således är hon inte omnämnd. Kristina Katarina betecknas som sjömansänka. Det jag vill veta är om August Lindström är far till någon utav barnen om inte, vem är deras far? Barnens namn är Olga född 1898-05-10, Karl Walter född 1900 och min mormor Margit Elisabeth född 1906-10-21. Tacksam för så mycket information som möjligt. Med vänliga hälsningar Kajsa Karlsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna