ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Soldattorpet Lustighälla under Villboda, Fellingsbro  (läst 499 gånger)

2005-11-18, 18:16
läst 499 gånger

Anders Westberg

En lördag på sensommaren fick jag besök av en dam, vars mor sysslade med släktforskning. Hon hade kommit ned till 1600-talet och letade efter ett soldattorp, som låg under Villboda gård i Fellingsbro härad. Soldattorpet hette Lustighälla och jag har nu, efter att ha frågat grannar, fått reda på var torpet var beläget. Det hade ännu i början av 1900-talet använts som samlingslokal av byborna i Spannarboda. Om damen ifråga fortfarande är intresserad av att få platsen utpekad går det bra att kontakta mig, antingen per telefon 0581-91103, per mail till villboda.anders@telia.com eller per brev till Anders Westberg, Villboda Gård, Spannarboda 20, 711 94 LINDESBERG.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna