ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Palm Johan Arvid  (läst 538 gånger)

2005-11-16, 16:57
läst 538 gånger

Kicki Forsell

Hej  
 
Har någon uppgifter om min Gammelmorfar Johan Arvid Palm, född 1852 i Örbäck Sågtorpet, Karbenning och min gammelmormor Johanna Jansdotter, född 1854 i Väster Fernebo. Jag vet att de gifte sig 1879-10-04. Johan Arvids föräldrar hette J.E Palm, död 1866 och Anna Andersdotter, född 1821 i Karbenning.  
 
Tacksam för hjälp.  
Kicki Forsell  
 
 
--------------------------------------------------------------------------------

2005-11-16, 20:48
Svar #1

Leif Svensson

Vad är det för uppgifter du söker?
Du vet när och var han är född.
Du vet vem hans föräldrar är.
Det är lättare om man vet vad man skall leta efter.
Mvh
Leif Svensson
Västerås

2005-11-17, 16:12
Svar #2

Kicki Forsell

Hej Leif
 
Tack för att du hörde av dig. Det är inte mycket information som går fram när man försöker vara kortfattad. Jag har släktforskat på min mormors sida, där är vi på 1600 talet. Ska nu börja med morfar och vill veta så mycket som möjligt bakåt i tiden.  
 
Min morfar: Karl Gustav Palm f.1882 i Sågtorp, Karbenning. Död 1941, mormor och morfar bodde då i Ringänge Folkärna.  
Morfars far: Johan Arvid Palm f.1852 i Örbäck Sågtorp, Karbenning Död, 1925  
Morfars mor: Johanna Jansdotter f 1854 Väster Fernebo när dog hon? Var bodde dom? Vilka var hennes föräldrar?
 
Morfars farfar: J.E Palm död. 1866. Var är han född? När är han född? Vad jag tror så tog han Soldatnamnet Palm. Vad hette han i så fall innan han böt namn?  
Morfars farmor: Anna Andersdotter f.1821 i Karbenning, När dog hon?
 
Vad hette deras föräldrar?  
 
Tacksam för all information som jag kan få.
 
Mvh
Kicki Forsell
Tullinge/Stockholm

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna