ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nybom Fredrik Hjalmar 1875-1941, Lindesberg  (läst 1137 gånger)

2004-09-14, 19:53
läst 1137 gånger

Gunnar Palmlöv

Hej!
Sök information till min amerikanska släkting uppgifter om Fredrik Nybom som bodde i Lindesberg, Villa Bro? Enligt uppgift. Är det någon som vet mer i denna fråga?
 
Hälsningar
/Gunnar

2009-10-18, 12:38
Svar #1

Utloggad gunhild svenonius

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 230
  • Senast inloggad: 2022-11-05, 14:30
  • renskriver gamla brev
    • Visa profil
Här är en bild på denne Fredrik Nybom, tagen av min farfar, Fredrik Svenonius, som var morbror til Fredrik Nybom. tyvärr har Nybom rört på sig, så jag blev tvungen att retuschera och vi vet inte riktigt hur han såg ut. Fotot är säkert taget hemma hos honom i Lindesberg och jag kan ta reda på mycket mer eftersom jag har många brev från hans hand sparade. Även en teckning som hans mamma gjorde på en villa i Lindesberg, men jag tror det var den hon själv bodde i, om intresse finns kan jag rota bland mina dokument!! Vill dock ha en aktuell mailadress att sända till och hur het2 saken fortfarande är?

2009-11-14, 12:03
Svar #2

Utloggad gunhild svenonius

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 230
  • Senast inloggad: 2022-11-05, 14:30
  • renskriver gamla brev
    • Visa profil
Ja, jag hittade ett vykort av Fredriks hand där han ritar ut läget för sin bostad

2009-11-14, 23:52
Svar #3

Utloggad Gunilla Didriksson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 436
  • Senast inloggad: 2015-07-25, 22:02
    • Visa profil
Hej
Vi håller på att sammanställa Lindesberg 1930,
Har du bilder och berättelser från Lindesberg, skulle jag vara mycket tacksam för att få ta del av detta.
Gunilla D.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna