ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Erik Johan Törnqvist, 1818 Västervåla  (läst 559 gånger)

2001-10-05, 19:06
läst 559 gånger

Utloggad Sylvia Loogna

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 20
  • Senast inloggad: 2013-04-09, 08:02
    • Visa profil
Erik Johan var född i Södra Vi i Kalmar län men levde sitt vuxna liv i V Våla, Hans mor hette Anna Stina Nilsdotter 1788 från Målilla. Vi vet inget om fadern och undrar nu om någon annan har stött på denna släkt i sökandet bakåt i tiden?
Erik Johan gifte sig med Edla Winroth född 1831 och deras son Urmakaren Fredrik Törnqvist från Engelsberg är min farfar.
Vänliga hälsningar
Sylvia Loogna, Falun

2002-04-20, 15:43
Svar #1

Erik Winroth (Pererik)

Jag hittade Din förfrågan om urmakaren Fredrik Törnqvist vars föräldrar var Skomakaren Johan Erik Törnqvist f. 1818-02-06 i Södra Vi och gift med Edla Johanna Fredrika Winroth f. 1831 vars släkt jag följt bakåt till en faktorismed i Örebro född i Vinrosa  1769 där jag ännu inte hittat honom. (Namnet Winroth kommer troligen av Vintrosa)
Jag beklagar att jag inte har flera uppgifter om Törnqvist släkten men om Du är intresserad av ytterligare uppgifter om släkten Winroth så hör av Dig.Hälsningr EW.

2002-11-11, 18:59
Svar #2

Utloggad Sylvia Loogna

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 20
  • Senast inloggad: 2013-04-09, 08:02
    • Visa profil
Erik Winroth
Ett varmt tack för Ditt svar. jag har fått lite mera upplysningar om min farfars (Fredrik T)farfar och farmor. Jag har fått en del hjälp av en fam. i Engelsberg som är en senare genaeration av Winroth. De är nu döda båda makarna men jag har en del efterlämnat material och vid tillfälle vill jag gärna stämma av med Dig kring detta.
Hälsningar
Sylvia Loogna

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna