ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Carl Axel (Renström) Sundell västeråsdomkyrkeförsamling född 1881  (läst 556 gånger)

2001-12-10, 11:29
läst 556 gånger

Liselotte Johansson

Jag söker anor efter min släkting vid namn:
Carl Axel Renström Sundell född 1/4 1881, i inflyttningsboken för Ljusdal Hälsingland står det att han kom inflyttande från Västeråsdomkyrkeförsamling. Han gifte sig den 29/8 1903 i Ljusdals församling med Matilda Henriksson född 25/2 1881.
Jag har försökt fått tag i Carl Axel:s släktanor men har inte kunnat fått reda på något kanske någon annan vet någonting.

2001-12-11, 10:50
Svar #1

Liselotte Johansson

Tack Peter för att du visste för jag har försökt att söka via landsarkiv och de sa ingenting.
Carl Axel var bagare här i Ljusdal och sedan även droskägare. Men jag vet ingenting om hans släkt bakåt. Min mormor har berättat förut att han kanske var adopterad i från Finland.

2001-12-11, 17:32
Svar #2

Peter Karlsson (Peterk)

Eftersom han isåfall inte är född i Västerås, så bör du gå via utflyttningslängden för Västerås Domkyrkoförsamling.. Du skriver inte när han kom till Ljusdal, men uppgiften verkar ju vara känd för dig så jag kan bara rekommendera att du försöker få tag på denna utflyttningslängd först, för att sedan kunna följa honom bakåt i Västerås och se om där i husförhörslängden står när (och om) han kom ifrån Finland..
Mvh//Peter

2003-02-02, 17:52
Svar #3

Dan Sundell

Liselotte,
Jag kan inte tillföra så mycket om Carl Axels bakgrund, men jag kan bekräfta dina uppgifter om bagare och droskägare. CA var min farfars far och jag har hört att hans föräldrar skall vara begravda i Finland, möjligen i Wasa.
mvh Dan Sundell

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna