ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ahlander från Åbo Finland  (läst 728 gånger)

2006-01-25, 20:22
läst 728 gånger

Utloggad Caroline Holmewi Jansson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2024-04-12, 18:03
    • Visa profil
Gustaf Adolf Ahlander(Allander) Andersson f. 1850 6 sep i Åbo Finland. Son till Johan Erik Andersson, snickaremästare och h.h Emilia Babette Cecilia Candelin. Familjen kom till Arboga efter 1850. Söker uppgifter om övriga barn i familjen m m.
Gustaf Adolf flyttade själv till Eskilstuna 1870 och vidare till Karlskrona 1874. Död i Kungsholms församling 25 juni 1924.

2018-02-16, 10:07
Svar #1

Utloggad Ulf Wallgren

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 13
  • Senast inloggad: 2018-02-16, 10:08
    • Visa profil
Hej Caroline!
Gustaf Adolf ( Allander) Andersson f 1850 i Åbo har jag en del kunskap om. Han bor vid FR 1890 i Västervik och är där noterad som lokförare. Min mormors mormor vid namn Amalia Alfrida Johansson f 1872-08-09 i Sankt Anna är då piga i familjen. De bodde på adressen Öster Malm N:79.
Min mammas mormor Sally Axelina Matilda Johansson f  oäkta 1892-02-18 i Ringarum ( Men födelseuppgifterna står i Västervik).
Jag har många frågor kring det här som vi kan ta upp via mail om du är intresserad. Jag skulle också vara intresserad av namn på Allanders finländska anor om du har några.
Med vänlig hälsning
Ulf Wallgren

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna