ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vart har hon varit cajsa Andersdotter f.7/6-1810 i Skövde???  (läst 748 gånger)

2007-04-20, 15:55
läst 748 gånger

Utloggad Lilian Weiner

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 36
  • Senast inloggad: 2023-09-18, 18:16
    • Visa profil
Hej alla Duktiga Forskare!!!!
Behöver lite hjälp med att finna föräldrar eventuella syskon platser där Cajsa befunnit sig från födsel tills hon arbetar som piga på Skatteg. i Skövde Landsförsamling. Där föder hon dottern Maja Stina 21/5-1836 gifter sig med DrängenAnders Larsson Stäng och flyttar till Varnhem. Jag hittar inte Cajsa i födelseboken för 1810 ej heller i Hsf 1810 Skövde Landsförsamling.
Förslag eller lite hjälp önskas för att komma vidare.
    Med tacksamhet/Lilian

2007-04-20, 16:57
Svar #1

Utloggad Solveig Bertilsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 19
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Cajsa med rätt datum föddes i Våmb där hennes far Anders Brand var dragon i Skrikhult.  
Se Våmbs FB C:2 sid 68.  
Som piga finns hon i Skattegården i Våmb.  
Se Hfl AI:2 sid 168.

2007-04-21, 09:48
Svar #2

Utloggad Lilian Weiner

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 36
  • Senast inloggad: 2023-09-18, 18:16
    • Visa profil
Tack Solveig!
Nu kan jag äntligen gå vidare.Det ser ut att vara rätt Cajsa du hittat. Det har stått lite olika födelsedatum men alltid Skövde som födelseort.  
Tillhör Våmbs församling Skövde på något vis?????
 
Tack för hjälpen/Lilian

2007-04-21, 10:47
Svar #3

Utloggad Solveig Bertilsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 19
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil