ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Soldaten Anders Lindström f 1796 20/8 Kleva  (läst 532 gånger)

2005-03-28, 18:28
läst 532 gånger

Lena Edenström

Min anfader Anders Lindström var soldat i Vadsbo kompani, Kjärrtorps rote, där han antogs 1817 och fick avsked 1830. Han avled 1838 29/3 Backen, Bolums församling. Kan inte finna hans föräldrar. Ska beställa Nils Lahrins bok för att se om jag får någon hjälp. Första sonen fick namnet Johannes. Han gifte sig med Maria Svensdotter Boman i Norra Lundby församling. Vet ej om det är Vilske-Kleva eller Kinne-Kleva som är födelseplatsen. Tacksam för alla tips!

2005-03-31, 19:27
Svar #1

Utloggad Annelie Jonsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 346
  • Senast inloggad: 2024-04-05, 16:22
    • Visa profil
    • Emigrant.se
Från Soldatregistrets CD hittar jag uppgiften att han är född 17960221.
 
I Falbygdsrötters F-bas hittar jag  
1796-02-21 Anders För: Jonas Bengtsson och Ingrid Jonsdotter på Stommen, Håkantorp.  
 
Kan det vara din Anders? Kolla för säkerhetsskull på microfishen också att uppgiften verkligen stämmer. Det finns mycket fel i databasen.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna