ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rydberg, troligen fr. Götaälvdalen  (läst 132 gånger)

2004-06-07, 09:32
läst 132 gånger

Christina Rydberg

Min farfar Axel Rydberg, troligen född någonstans i Götaälvdalen 1875... någon som stött på honom eller släkt till honom i sitt eget sökande?

2004-06-07, 14:48
Svar #1

Eivor Andersson (Ema)

Hej Christina,
 
Tack för Ditt mail. Jag har problem med Outlook express, så jag har inte kunnat svara Dig tyvärr.
Den ende Axel Rydberg född 1875, som fanns med på CD:n Sveriges befolkning 1890, var från Södermanland. Tror Du att det kan vara han?
 
Jag mailar när jag fått ordning på Outlook.
 
Kram Eivor

2004-07-08, 01:00
Svar #2

Christina Rydberg

Hej Eivor,
 
efter lite uppehåll tittade jag in här igen. Jag har under tiden fått samma tips från Kjell som ju också forskat lite efter sin släkt och hade lite uppgifter. Han talade om en socken kallad Åker och jag har lagt in en förfrågan där men inte fått något svar.  
Därtill verkar det ev. vara stopp där OM det är rätt Axel.
Jag har aldrig hört släkten tala om att vi skulle stamma från någon annan del av landet men det är mycket man inte vet så uteslutet är det ju absolut inte.
Däremot kunde Kjell med säkerhet ge mig föräldrarna till min mormor, som han f.ö. kom ihåg väl (född i Björketorp, Västergötland) så nu har jag en gren där att gå vidare på och en trevlig herre här på forumet hade morfars föräldrar ( Grästorp) så det fylls sakta på bakåt.
Hoppas sommaren blir skön för Er,  
bättre än den är nu,
vi hörs,
Christina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna