ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ribe?,Wilhelm  (läst 504 gånger)

2006-04-29, 14:40
läst 504 gånger

Cina Ekström

Hej ! Är det någon som vet något om denne man,Wilhelm Ribe\.Mvh Cina

2006-04-30, 15:55
Svar #1

Cina Ekström

DEn jaga söker heter Rabe, Wilhelm, det blev ett stavfel, han är troligen greve i västergötland.mvh Cina

2006-04-30, 17:17
Svar #2

Lisa Andersson

Hej Cina, vet du när han är född?

2006-05-01, 23:52
Svar #3

Cina Ekström

Hej Lisa. Tyvärr vet jag inte det.Jag söker för min kompis räkning. Denne Wilhelm  Rabe var hennes farmors far. Själv är hon född Andersson, min kompis alltså Mvh Cina

2006-05-02, 18:42
Svar #4

Lisa Andersson

Hej Cina,
har sökt i Sveriges Befolkning 1890 på efternamnet Rabe utan resultat. Du skriver att det är din kompis farmors far. När är farmodern född vilket årtal, var och vad heter farmordern i förnamn? Och vad heter farmorderns mor i förnamn?

2006-05-22, 08:55
Svar #5

Cina Ekström

>Hej Lisa.
Har nu fått reda på att hon dog 1987 och att hon hette Berta , född Johansson.
Att hon är född Johansson är att hennes mamma var piga åt denne W. Rabe och hon föddes  oäkta.  
Denna Berta var gift med Gustav Andersson och de bodde på gården Plogskog, Eriksberg, Falköping

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna