ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kristina Johansdotter i Trökörna.född 1834,Björke  (läst 545 gånger)

2006-01-15, 11:19
läst 545 gånger

Utloggad Mari-Anne Karlsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Har kört fast. håller på med min släkt sökning i Trökörna min gammel Mormor Matilda Berg.Nilsdotter f,1879, och hennes far Nils Svensson f.1840 i Trökörna. och hennes farfar. Sven Nilsson f.1815.Åsaka,
Har kört fast! jag har letat i födda, döda
får inte ihop! Fått fram så mycket att Nils Svensson kunde ha haft 3 hustrar, och att min gammel mormor Matilda:s mor heter Kristina Johansdotter F. 1834 och död 1914. Är det någon
annan som har släkt forskat i denna släkt.

2006-01-15, 13:14
Svar #1

Marianne Magnusson

Mari-Anne, detta är inte min släkt, men jag tittade lite för skoj skull: Du har nog blandat ihop namnen, det är nog farfadern Sven som varit gift flera gånger.
iAI:3 står Sven Nilsson med hustru Stina Bengtsdtr f.1804 i Trökörna samt i mannens förra gifte son Nils, och i AI:2 har Stina ersatt ? Catrina Johansdtr? f. 1839 i Trökörna, och hon kan ju inte varit mor till Nils, 1 års skillnad, så då måste det varit en tidigare fru - men jag hittar dem inte på Nolbron tidigare,
I Födde 1815-10-16 finns Nils, far Sven Nilsson o mor Maja Jonsdtr, Tjänstehjon från Frambo.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna