ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fam Grönbergs släkthistoria 1682-1932.  (läst 475 gånger)

2000-08-08, 19:09
läst 475 gånger

Roland Witting

Har i min ägo en bok om släkten Grönberg som jag tror kommer ifrån Västergötland.Det vore trevligt om boken kom till någon nytta isället för att samla damm.Skriv ett meddelande om någon känner sig manad.

2000-08-13, 23:21
Svar #1

Karl Witting

Hej Roland,
Jag forskar inte på Grönberg, men väl på Witting. Så jag blev givetvis intresserad av att se en namne som jag inte kunde placera.  
Vore roligt att höra av dig, så kunde vi kanske byta Wittingupplysningar. (Min släkt härstammar från Finland.) Vi kanske t o m är släkt!?
Mvh
Karl Witting

2000-10-06, 19:47
Svar #2

Roland Witting

Hej Karl.Det är min hustru Ulla som är en Witting  
 ock hennes släkt på sin fars sida kommer från Skåne.Däremot har jag fått samma förfrågan från en  Marianne Witting som arbetar på samma företag som jag.Hennes släkt kommer från finland.Någon du känner?M V H Roland.

2001-05-27, 17:56
Svar #3

Britt-Marie Lindell

Hej!
 Jag har också en bok med bl.a släkten Grönberg, som jag härstammar från. Den börjar med soldaten Elias Grönberg född ca 1730 men från 1749 stationerad i österbotten Finland där han blev kvar. Kan detta vara samma släkt!
Britt-Marie Lindell

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna