ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Falk, Sven Håkansson, kapten vid Skaraborgs regemente  (läst 461 gånger)

1999-10-09, 23:16
läst 461 gånger

Erik Holmlund

Jag söker efter information om Sven Håkansson Falk, kapten vid Skaraborgs regemente på 1600-talets mitt.
 
Jag fick tips om att han skulle kunna vara en möjlig far till en anfader som jag har kört fast på, och jag vill ha svar på ifall Sven Håkansson Falk är fader till till Bengt Svensson Falk f.1635 d.17100515 i Kräkånger, Lövånger, Västerbotten. (landskapten vid Västerbottens regemente).
 
Jag vet inte var Bengt Svensson Falk är född men när han flyttade till Västerbotten kom han antagligen från sydligare delar av landet. Jag fick tips av en släktforskare, via mail, om att det fanns en Sven Håkansson Falk, officer vid Skaraborgs regemente som skulle kunna vara en möjlig fader. Han var kapten, och född i Undenäs.
Detta är det korta mail han skrev:
 
Det finns en Sven Håkansson Falk, Kapten v. Skaraborgs Regemente, d.
1677, vistades i Dorpat 1645. f. i Undenäs.
 
Finns det någon som vet något mer om Sven Håkansson Falk? Någon som vet om han hade något barn vid namn 'Bengt'?  
 
Bengt Svensson Falcks militära karriär:
1652 mönsterdräng vid Magnus de la Gardies livregemente i Riga
1657 trumslagare vid Västerbottens regemente
1674dec korpral
1675 rustmästare
1676 förare
1677 fältväbel
16780101 fänrik
17000530 avsked
sedan verksam som landskapten i Västerbotten.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna