ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Erik Lilja  (läst 343 gånger)

2002-02-22, 15:00
läst 343 gånger

Utloggad Marie Josefson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 905
  • Senast inloggad: 2022-10-18, 19:56
    • Visa profil
Hej! Undrar om någon kan hjälpa mig med det här. Jag söker en man som heter Erik Lilja. Det enda jag vet om honom är att hans dotter Kerstin dog i Berg 1770. Hon uppges då vara 75 år. Som föräldrar uppges E.L. och Britta Andersdr.
Kerstin var gift med Anders Bengtsson f.1707 i Berg, de hade så vitt jag vet 4 barn; Erik, Maria, Kerstin o. Anders. Anders Bengtsson dör 1783 och hans föräldrar är Bengt Nilsson och Karin Andersdr.
Har letat i alla upptänkliga kyrkböcker och soldatregister utan resultat, Erik behöver ju inte ha varit soldat heller, han kanske var skomakare eller skräddare t.ex. Tror att en son till honom kanske var skomakare. Det finns en Erik Andersson i Berg som skulle kunna vara rätt person, men jag kan ju inte bevisa det.  
Om någon känner igen detta eller har ett tips om hur jag ska gå vidare, så vore jag verkligen tacksam.
 
Vänliga hälsningar Marie

2002-02-22, 15:05
Svar #1

Utloggad Marie Josefson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 905
  • Senast inloggad: 2022-10-18, 19:56
    • Visa profil
Tillägg till föregående nödrop:
Erik Andersson i Berg har en dotter, Kerstin f.1697 i Sandgärdet, Berg. Hans hustru heter Britta Andersdr.
 
MVH Marie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna