ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Dödsdata för Anders Hallberg  (läst 338 gånger)

2002-01-05, 15:59
läst 338 gånger

Börje Hallberg

Min farfarsfars bror smeden Anders Hallberg föddes i Älvsbacka (S) 1822-11-04. På äldre dagar fanns han i Väse (S), där han överfördes till änklingslängden 1878 med kommentaren vistas i Älvsbacka. Har förgäves letat efter var och när han dog. Jag har förutsatt att han var kvar i Värmland.
Nu har jag sett hans namn i amerikanska Family search, där han lär ha avlidit i Wenersborg omkr.1874. Anhörig:Jonas Lindberg. Någon som vet?

2002-03-15, 10:00
Svar #1

Börje Hallberg

Min efterlysning från 5/1-02 är fortfarande aktuell, men det jag skrivit om Family search är ej längre intressant. Denne Anders Hallberg var en helt annan person. Så jag är inne på att min smed Anders Hallberg blev kvar i Värmland till sin död. Men var dog han, och när?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna