ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Charles Carl Reinhold Larson of Vaster Gotland (1869-1954)  (läst 249 gånger)

2003-07-13, 23:44
läst 249 gånger

Ulf Olzon

Hej  
För en tid sedan erhöll jag följande mail från en av mina upphittade släktingar i USA Illinois vars hustru också har anor från Sverige.
Nadine's father was Harold Larson who lived in the USA all his life. His mother was Alma Johanson of Landskrona. She was born in February 27, 1876, and died in 1972. She came to America when she was 16. Alma's mother was Petrinella  
Benson (1843-1927) and she came to America by herself with her kids. Her parents were Per Benson and Tyra Johnson (unknown dates). Alma's father was Per Bengt Johnson. Harold's father was Charles Carl Reinhold Larson of Vaster Gotland (1869-1954) and Charles father was a Lars Magnuson. This is all that Nadine's  
family knows about her Swedish Roots.  
Jag har funnit Petronella med efternamnet Johansson och barnen Alma + Ernst på Ellisisland 18920820.
Tacksam för hjälp.  
Mvh  
Ulf

2003-07-14, 07:06
Svar #1

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 22001
  • Senast inloggad: 2024-04-27, 16:44
    • Visa profil
Hej Ulf,
detta är den enda familj jag kan hitta i folkräkningen 1890 som någorlunda överensstämmer med dina uppgifter:
 
Hemförsamling: Landskrona stads
Hemort: Qvarteret Gamla Begrafningsplatsen
Län: Malmöhus
Hushåll nr: 2390
Fam nr: 1
Petronella Persdotter f. 1843 i Kvistofta, Malmöhus län, änka
Barn:
Alma Kristina Johansson f. 1877 i Glumslöv, M-hus län
Ernst Fabian Johansson f. 1879 i Glumslöv
Fam nr: 2
Thilda Vilhelmina Johannesson f. 1869 i Glumslöv, ogift fabriksarbeterska - noterad anhörig
-----------------
SVARvolym: 000223  Kort nr: 7
Sida: 187  Rad: 35
 
Mvh/Maud
Hälsar vänligen
Maud

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna