ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Carl Jansson i Trelle,Otterstad,född 18120605  (läst 697 gånger)

2002-09-21, 11:09
läst 697 gånger

Mattias fredriksson

jag tror att fadern hette jan(jean)Larsson och modern Greta Carlsdotter,boende på sutarebacken senare torpare i trelle.Är inte säker på dessa uppgifter,vet någon något mer så är jag tacksam för information.Var denna carl jansson gift med en kvinna vid namn Lotta Andersdotter???

2002-09-21, 13:32
Svar #1

Utloggad Thage Petrusson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 182
  • Senast inloggad: 2012-04-07, 21:35
    • Visa profil
Hej
Jean (Johan)Larsson 1763-1928 och Greta Karlsdotter 1783-1854, är föräldrar till Carl Jansson 18120605, född i Trelle Otterstad.
Jag har forskat fram ca 430 ättlingar till Jean (Jan) Larsson.
Är du intresserad så skriv vilka ättlingar du söker så kan jag troligen bidra med lite resultat, skriv din ana ner till början av 1900-talet.
mvh Thage

2002-09-21, 14:05
Svar #2

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Jag tyckte ju det var mer praktiskt att hålla det som verkligen gäller Otterstad under sockenrubriken (det var därför jag flyttade dit ett par stycken 'Carl Jansson-frågor' och mailade om detta)
Därför är denna fråga ställd och delvis besvarad även under Socknar: Otterstad.
[-Då vi har så oerhört många efterlysningar under de stora landskapen så är det bra om det som går diskuteras under berörd socken, så jag tycker detta kan ligga under 'socknen' istället..]

2002-09-23, 09:19
Svar #3

Mattias fredriksson

jag har fortsatt frågorna under OTTERSTAD SOCKNAR
MVH MATTIAS.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna