ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Carlén från Västergötland  (läst 614 gånger)

1999-09-15, 10:58
läst 614 gånger

Carina Näslund

Hej  
 
Jag söker efter min släkt Carlén från Västergötland.  
Jag har kommit tillbaka till min morfarsfar som hette Johan Alfred Carlén f.1872-08-03 d.1956-10-26 gift med Edit f Karlsson. De bodde i Sventorp utanför Skövde o fick 12 barn.

1999-09-15, 20:10
Svar #1

Utloggad Inger Amnefelt

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 51
  • Senast inloggad: 2012-09-28, 12:30
    • Visa profil
Hej
Jag flera Karlén i min mans antavla.
De finns i HABO, GUSTAV ADOLF , BRANDSTORP
allt i Västergötland.
 
Inger A

1999-09-16, 20:50
Svar #2

Carina Näslund

Hej Inger!
 
Finns det någon som passar in på denne Johan Alfred Carlén.Troligtvis hade han väl syskon o en pappa som hette Carlén.
Jag har fått kontakt med några barn till denne Carlén o dom skulle skriva ner lite fakta o födelsedata som dom kom ihåg, men jag har inte hunnit få det ännu.Har du något som kan hjälpa mig är jag jättetacksam för det.
Carlén verkar ju inte vara så vanligt efternamn.Vad jag vet mer om honom är att han var baptist, med i Elimkyrkan.

1999-09-17, 19:08
Svar #3

Utloggad Inger Amnefelt

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 51
  • Senast inloggad: 2012-09-28, 12:30
    • Visa profil
Hej Carina,  Jag har inte Johan Alfred Carlén bland mina. Men jag har inte följt alla grenar fullt ut. Var ska han vara född ??
 
Inger

1999-09-18, 13:53
Svar #4

Carina Näslund

Hej Inger!
 
Jag vet inte var han föddes,min morfar dog tidigt så jag han aldrig få höra något om hans släkt. Det enda jag vet är att J.A Carlén bodde i en liten stuga i Sventorp som gift.
Är det landsarkivet i Göteborg som har uppgifterna om Västergötland?
Du verkar vara en erfaren forskare,jag vet inte riktigt var jag ska börja......
Hur långt tillbaka har du spårat Carlén?

2001-12-29, 20:57
Svar #5

Jan-Erik Sjöholm

Hej.
Har du kommit längre?
Jag söker förnamn på en S.A. Carlén. Han var Magister i Lidköping omkring 1865. Född 1843-06-01. Var vet jag inte.

2002-01-02, 19:44
Svar #6

Barbro Carlén

Hej.
Jag söker en Carlén som kommer från Norrköping.
Någon som har hamnat där i sin sökning? Min farfar hette John och min farmor Hildur. Född Bohman eller Boman. Har ni hittat Carlsson när ni gått bakåt? När ändrades det till Carlén i så fall? Tacksam för svar!
Barbro

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna