ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Carlberg, Anders Corporal Särestad 1767-84  (läst 759 gånger)

2001-02-23, 18:59
läst 759 gånger

Utloggad Anita Larsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Har någon sett Anders Carlberg, född 1735. Fanns med i Särestads första husförhörslängd 1767-84 med hustru Maria Svensdotter född 1731 och 8 barn. Ingen uppgift om födelseort. Jag behöver hjälp för att komma längre bak i tiden.

2001-02-28, 21:11
Svar #1

Utloggad Marita Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 430
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 22:08
    • Visa profil
Hej Anita!
 
Det finns en diskussion om Carlberg. Välj rubrikerna Ämne - Släkter - Övriga släkter A-E - Carlberg. Gå in på den andra diskussionen om Carlberg.
 
Mvh Marita
Jag har ett register till Viste härads domböcker och kan söka personer åt dig. Registret täcker hittills nästan hälften av åren mellan 1680-1736.
Socknar i Viste härad under den tid var Bäreberg, Främmestad, Malma, Sparlösa, Bjärby, Flakeberg, Hyringa, Längnum, Tengene, Trökörna och en del av Levene

2002-02-20, 14:55
Svar #2

Bengt Sundbäck

Hej Anita!
 
Det skulle glädja mig om jag kunde hjälpa dig. Detta är första gången som jag besöker dessa efterlysningar. Min vän Olof Roth har forskat om släkten Carlberg och han har även varit i Säresta
och funnit Anders. Mer uppgifter finns på: http://hem.bredband.net/olorot/Anfaeder.htm
E-post: olof.roth@bredband.net  
 
Lycka till
Bengt Sundbäck

2002-03-01, 19:32
Svar #3

Utloggad Tekla Larsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 21
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Tack Bengt för tipset. Jag sitter fortfarande fast på Anders Carlberg, men ska kontakta Olof Roth.
Med hälsningar
Anita/Tekla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna