ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anton Weber, Foglavik, Hudene, glasmålare,  (läst 601 gånger)

2000-11-16, 23:38
läst 601 gånger

Annica Johnsson

Är det någon som känner till något om Anton Weber
född 1857 i Klemensdorf (nu Lavice i Tjeckien)Han
kom till Foglavik, Hudene och arbetade som glasmålare.Finns det något glasbruk där? Död 1934
Jag hjälper en vän.

2000-11-17, 11:35
Svar #1

Ronny Johansson

Hej Annica !
 
Jag känner inte till något om Weber ! Men orten Fåglavik finns några mil från Borås.  
 
Det har också  funnits ett Glasbruk där. Jag har själv varit där vid ett flertal tillfällen.
 
Numer nedlagt. Jag tror den sista blåsningen gjordes omkring 1985 ca. Glasbruket finns kvar men ligger vad jag vet under beslut att rivas.
 
MVH Ronny

2001-02-15, 19:03
Svar #2

Utloggad Helge Svantesson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 265
  • Senast inloggad: 2022-12-13, 19:25
    • Visa profil
Annica
Jag hittade i en bok om Svenska villor barn till Weber. Vilka uppgifter är Du intresserad av.

2001-10-25, 18:47
Svar #3

Berit Johansson

Hej Annica
Jag heter Berit och har sett Din efterlysning av A Weber jag är född o uppvuxen i Fåglavik och min bror bor fortfarande där Vill Du fortfarande ha hjälp så hör av Dej

2002-05-30, 15:57
Svar #4

Rigmor Andersson

Hej Annica
Jag kommer från Fåglalavik vet en del om Anton Webers barn.Han hade minst 3 barn Gerda Greta Nils vill du vet mer så hör av dig.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna