ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anfäder till Öberg´s i Hajom fs ?!  (läst 350 gånger)

2003-04-08, 01:01
läst 350 gånger

Towa Lidman

hej ! Jag efterlyser medlemmar i släkten Öberg ursprungligen från Hajom. Carl Johansson öberg och Augusta Öberg under Hajom Gyltegård fick (mig veterligen)6 barn. Signe (1906), Dagmar (1908) , Gunnar (1903), Greta (1916), Kristina (1913), och Jenny Öberg(1901) .  Gunnar är min farfar och jag skulle vilja komma i kontakt med med släkten på denne sidan. Skulle så gärna vilja få lära känna min släkt på fädernet.  Är du en släkting eller känner du till släkten så hjälp mig att komma i kontakt med dem ! De är min enda släkt jag har på denne sidan av fädernet.  Är inte önskan ömsesidig så respekterar jag detta men hjälp mig åtminstone att få fram den sanna bakgrundshistorien om familjen. Hälsningar Towa

2003-06-06, 16:14
Svar #1

Utloggad Britt-Marie Nilsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 74
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej! Jag kan bistå med lite uppgifter om familjen Öberg från Hajom .Har kort bland annat. Hör gärna av dig. MVH  Britt-Marie Nilsson 0320/211164

2003-10-05, 21:58
Svar #2

Utloggad Bjørn Gunnar Lindalen

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 37
  • Senast inloggad: 2023-01-24, 18:31
    • Visa profil
Hei! På FamilySearch har jeg funnet Johan Carl Svensson Öberg, f. 5. Oktober 1821 i Lidköping, død 16.07 1892 Skonsmon(?) Sverige. Han ble gift 1850 med Margaretha Elisabeth Ersdotter, f. 26. februar u Dalby, Uppsala län, død 1. november 1891. Disse skal være foreldre til min ane Augusta Wilhelmina ôberg, f. 31. mars 1850 Helga Trefaldighets församling, Uppsala. Foreldrene til Johan Carl var (ifølge FamilySearch) Sven Gustaf Andersson Öberg, f. 1793. Han døde 4. april 1851 i Lidköping. Sven Gustaf ble 1. desember 1816 gift med Britta Stina Jonsdotter. Hun var født 23. august 1793 i Torsö, og døde 26. desember 1858 i Lidköping. Jeg har mer bakover på disse, men jeg ønsker å vite om dette er riktig. Kjenner noen til disse personene? Bjørn Gunnar Lindalen

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna