ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Andreas Andersson och Maria Andersdotter i Börstig  (läst 230 gånger)

2003-02-06, 12:44
läst 230 gånger

Lennart Gustafsson

Hej!
 
Jag söker uppgifter om Andreas Andersson och Maria Andersdotter i V Döve Börstig. Maria var född 4/4 1754 i Börstig och hennes anor känner jag till. De gifter sig 26/12 1776 i Börstig och Andreas var från Gripag Grolanda. Jag har hittat honom där men ej vidare bakåt. Han skulle vara född 1750 men var och av vilka föräldrar? Jag vet ej heller var och när Andreas (Anders) och Maria avlider. I Börstig får de fyra barn Sara 1777 Maria 1779 Valentin 1782 och Sara 1784. De flyttar sedan till Stora Börsbo i Blidsberg där Anders 1787 och Erik 1790 föds. Vad jag förstår skulle de flytta tillbaka till Börstig men Det finns inga med samma namn som stämmer. Har letat i bouppteckningsregister för många härader och socknar och följt upp personer med samma namn men har ej lyckats hitta dem.
 
Min ana är Valentin Andersson Vall. Han gifter sig 1807 i Borås och blir sedan antagen som Soldat i Lindsås Borgstena förs.
 
Jag vill veta varifrån Andreas (Anders) kommer och var han var född. När och var avlider han och hustrun Maria.
 
Tack på förhand för eventuella tips.
 
Bästa hälsningar Lennart

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna