ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Albertine fra Gøteborg, f. 1860  (läst 135 gånger)

2001-07-28, 09:41
läst 135 gånger

Unni Johnsrud

Jeg etterlyser min oldemor, Albertine, som giftet seg i Oslo ( Kristianina) med min oldefar,som jeg bare vet etternavnet på, Østbye. De fikk fire eller fem sønner,Henrik f. 1881,Gustav f 1884 (farfar), Sigurd f 1890 og Karl fødselsdato ukjent. Så må ektemannen ha dødd, for i år 1900 er hun gift med August Helmer Lundberg fra Sverige og har fått døtrene Ellen (92), Hildur(95, Margit(97). Familien emigrerte til USA,i følge skipsregistrene dro Lundberg til Boston i 30. sept. 1904, 40 år gammel. Etter det finner jeg ikke mer om dem, bortsett fra at Sigurd må ha vært med, han er død i Alaska i mai 1965. Men hvem var Albertine, og hvor kom hun fra? Håper noen kan hjelpe meg, jeg må jo ha slekt i Sverige, jeg har faktisk funnet bilder av Albertines søster, farfars moster som han en gang besøkte i Gøteborg-området.. Vennlig hilsen Unni Johnsrud

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna