ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Agnetorp - Tidaholm - -Skaraborgs län ??  (läst 738 gånger)

1999-12-13, 22:59
läst 738 gånger

Jannicke Granfeldt

Jag är inte så bra på landskap kontra län.  
Iallfall så söker jag allt om min farfars mor  
Rut Amalia Svensson född: 1887-04-20 i Agnetorp
död: 1957-12-26.
 
Jag vill veta vart hon dog?
Föräldrar, barn, syskon. Vart och med vem hon gifte sig??? ALLT ! :)

1999-12-14, 20:52
Svar #1

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Jannike, det finns en funktion i Rötter under rubriken Hjälpen, som heter Socken-sök. Om du letar rätt på den så ser du hur du enkelt kan kolla vilket län, landskap en viss socken ligger i. Mycket praktiskt om man är osäker, vilket kan hända den bästa...

2001-02-18, 18:12
Svar #2

Peter Flarup

Agnetorp var/ är nuv Tidaholms stad. Sök alltså i Tidaholm!

2001-02-18, 22:40
Svar #3

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6928
  • Senast inloggad: 2024-04-27, 19:45
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Tidaholm blev en egen församling genom utbrytning ur Agnetorp år 1900. Om någon föddes i Agnetorps socken år 1887, så är det alltså i Agnetorp man ska söka. Det var ingen som hade skapat en sockendiskussion för Agnetorp tidigare, men det är gjort nu.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2001-02-19, 00:14
Svar #4

Carl Szabad (Carl)

Jannicke! Hon avled i Sankt Olai fs i Norrköping och var då gift (enligt Sveriges dödbok). Du kan kontakta tingsrätten i Norrköping och be att få en kopia av första sidan på bouppteckningen. Där framgår arvingarna.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna